New memories...

Oke waar waren we gebleven....

Dit keer weeeer een lang blog omdat er weer zoveel is gebeurt.

Tweede paasdag waren we nog vrij en zijn we vroeg uit bed gegaan om Janne uit te zwaaien. We zijn daarna weer op de boda’s naar de stad gegaan. Als eerste bezochten we de op één na grootste moskee van Afrika: Gaddafi Mosque. Ik had deze al gezien samen met Janne maar omdat Esmee deze nog niet had gezien ben ik nog een keer er heen gegaan. We kregen allebei een hoofddoek om en een rok over onze broek. Daarna mochten we de moskee van binnen bekijken en als laatste beklommen we de toren, waarop je uitzicht had over de hele stad. Na de moskee gingen we op zoek naar 'BROOD', dit is een Nederlandse keten die meerdere vestigingen in Kampala heeft. Hier verkopen ze dus gewoon broodjes kaas. De rest van de dag zijn we op de boda's de hele stad doorgescheurd en hebben we het paleis van de koning en de martelkamers daarbij bezocht, een protestantse kerk, een katholieke kerk en zijn we geëindigd in downtown Kampala. Daar is het zó onzettend druk en mensen zwaaiden naar je, raken je aan, willen je in hun winkel, roepen Mzungu, echt oppassen op je spullen dus. Je ziet daar op de straat van alles, zelfs tafels vol met afstandsbedieningen. Helaas zie je ook genoeg heftige dingen zoals straatkinderen. We hadden het snel gezien dus besloten terug te gaan naar Numugongo, weg uit alle drukte. De plek waar het project is was eerst oerwoud en soms besef je dat als je wakker wordt en je ziet aapjes voor het raam zitten. Voordat we naar huis gingen, deden we nog wat boodschappen bij het shoppingcentrum in de buurt. We kwamen een spa tegen en lieten tegen een kleine betaling onze haren wassen. Ons haar vonden ze natuurlijk heeel vreemd. Bijna net zo vreemd als wij het vonden dat er een mega vonk van het verlengsnoer afkwam waar de stekker van onze föhnen inzaten. Kortsluiting, kan gewoon. Een paar keer niezen in mijn haar is ook helemaal niet raar.. Daarna, met geföhnde haren écht naar huis gegaan. De taxichauffeur noemde het project de 'Muzungu school', hij vertelde dat iedereen hier de school zo noemt. Aangezien het project ver buiten de stad ligt weten veel mensen de plek niet te vinden. Hij vertelde ons dat als we 'Mzungu school' zeggen dat ze het wel zouden weten.

De dinsdag en woensdag zijn we weer gaan werken en hebben we veel gedaan. Na het werk gesport en groente gehaald bij de kraampjes.

Donderdag ochtend zijn we weer naar het werk gegaan. We zouden nu alleen de ochtend blijven omdat we in de middag weer naar de tienermoeders in de sloppenwijken zouden gaan. Esmee had nagellak mee genomen en we hadden ook een spel bij. We waren met ongeveer 15 personen en de mama's vonden het weer heel leuk. Ze zijn rond je 18 jaar, sommige jonger en sommige wat ouder. Een van de mama's had een kindje bij. Dit kindje zag er erg ziek uit. Jackie vertelde ons dat het kindje eigenlijk opgevangen moet worden zodat het goed gevoed word en een stabiele basis krijgt. Ze proberen de moeder over te halen dat het beter is voor haar en voor het kind dat het kindje naar Nafasi komt. De moeder is 17 volgens mij en zag er zelf ook erg zwak uit. Ze bleek HIV te hebben. De vader is een alcoholist en erg agressief. Het kindje was erg aan het hoesten en moest in ieder geval naar het ziekenhuis voor controle. Ze had alleen geen geld voor vervoer en ziekenhuis. Ze wil het kindje niet afgeven en liep huilend weg. Wat leeft dit meisje in een rot situatie zeg.. we moesten de situatie zo achterlaten omdat we verder moesten.. in Nederland zou je zoiets dus niet snel zien en zou je ook niet zo de mensen achter kunnen laten. Het leven hier is gewoon kei hard. Na de tienermoeders zijn we naar de markt gegaan. Daar hebben we zoete aardappels, wortels en uien gekocht. Oja, wat trouwens ook grappig is. De boda drivers kriskrassen overal doorheen. Esmee en ik zaten allebei op een aparte boda en dan vragen we altijd of ze kunnen proberen bij elkaar te blijven. Dit hadden ze wel erg serieus genomen waardoor ze dus naast elkaar gingen rijden en esmee en ik gewoon met elkaar konden kletsen. Op een begeve moment kwamen we aan bij een rotonde waarop esmee haar boda driver tegen het verkeer in ging en die van mij er niks meer van snapte dus maar recht over de rotonde ging... we zaten erg hard te lachen en de boda drivers vonden het ook erg grappig. We gingen naar Otters bar want we dachten dat we daar kaartjes konden halen voor vrijdag. Het zou een feest zijn van Diplo. Wij vonden het wel leuk klinken dus gingen kaartjes halen. Bij otters bar verkochten ze de kaartjes niet dus zijn we, na een hapje eten, doorgegaan naar het hotel waar het feest gegeven zou worden. Daar aangekomen zagen we dat er een gym was en zijn we nog gaan sporten. Er was een soort trainer aanwezig en wij waren de enige 2 andere daar. Hij wou dus ook de heletijd helpen met de gewichten, met dingen instellen en vooral met zeggen hoe je het moet doen... esmee ging op een stoel zitten en ik hoorde al 'krrrrrr'. Het klonk alsof er een gigantische scheur ik haar broek was gekomen. Wij hadden de grootste lol en vooral omdat de trainer het zelf niet in de gaten had. Op het einde wilde de man nog even onze benen stretchen en ik zag het al voor me. Esmee met haar gescheurde broek op de grond en dan rek en strek oefeningen. Jawel hoor, daar lag ze dan. Ik zag haar broek steeds meer en meer open scheuren en ik lag helemaal ik een deuk van het lachen. We maken het wel elke keer weer mee hoor Hahaha....

De vrijdag zijn we begonnen met werken. Smiddags zouden esmee en ik koken dus we gingen Wortelstamp maken. Deze was echt heel lekker geworden en de aunties + de kinderen waren er ook dol op. Na het werk gingen we naar huis en hebben we snel wat te eten gemaakt, omgekleed en op de boda gesprongen want deze avond was Diplo! We kwamen aan in het hotel waar het feest was en daar moest je eerst door poortjes heen en werden je spullen gecontroleerd. Overal lopen hier trouwens mensen met super grote geweren rond. Puur voor de veiligheid. Nu dus ook. Overal moest je langs geweren af maar omdat je ze zo veel ziet is het de normaalste zaak geworden. Met de trap naar de 4e verdieping en daar mocht je een gratis drankje halen. We liepen met het drankje de zaal in waar nog niet veel mensen stonden. Het was ook nog maar net begonnen waardoor het dus zo rustig was. We liepen even over het balkon en spraken met een aantal mensen. Vooral veel mensen van verschillende landen. Zuid-Korea, Pakistan, Duitsland en noem maar op. De zaal liep steeds voller en voller en de muziek werd ook steeds beter. Het was echt heel gaaf deze avond! We hebben het echt super leuk gehad.

Zaterdag ochtend werden we wakker en deze dag stond het hotel op de planning. We gingen weer een dagje zwemmen in een hotel en even genieten van de rust in plaats van al de kinderen bij ons op het terrein. Het hotel was erg mooi en we hebben echt een lekker dagje gehad. Na het hotel zijn we naar de Italiaan geweest en daarna naar Otters bar. Heerlijk z'n dagje!

Zondag ochtend zijn we vroeg opgestaan. Ik voelde me niet helemaal goed want had al heel de nacht over moeten geven. Omdat we toch hele leuke plannen hadden voor deze dag zijn we toch gegaan. Eerst met de boda naar old taxi park. Dit is midden in Kampala town. Een grote zandvlak waar alle matatu's bij elkaar komen. Het zijn er wel 500 denk ik. Echt een groot chaos. Ze gaan alle kanten op. Wij zouden vandaag naar Entebbe gaan. Even een dagje uit de drukte, uit Kampala. Het zou ongeveer 1,5 uur duren. Er is trouwens altijd file in de stad en de matatu stopt ook nog eens bij elk persoon dat ook maar een beetje laat merken dat hij vervoer nodig heeft. Dat is dus ongeveer elke 10 meter. Een ritje van 1,5 uur kan dus ook goed 2,5 duren maar dat maakt niet uit want hier in Oeganda zijn ze toch vaak te laat. We zaten in de matatu en reden en reden. Ik voelde me niet goed worden maar we zaten helemaal achterin de hoek dus ik kon er niet uit. Na een paar keer over me nek gaan uit het raam ging het wel weer. Esmee en ik lagen helemaal in een deuk omdat het op dat moment echt hilarisch was. We kwamen aan in Entebbe en hebben de boda naar Entebbe zoo gepakt. Je zou wel denken.. naar een dierentuin in Afrika?! Ja! Wij zijn naar een dierentuin geweest. We hadden gehoord dat er een tour behind the scenes was waarbij je dus dichtbij de dieren kwam. Het leek ons wel leuk dus kochten we de tickets en gingen we met de gids achterop een truck door de poortjes. We kwamen langs een plek waar voer voor de dieren lag en dit werd ook op de truck gelegd. Als eerste gingen we naar de giraffen. We gingen in het verblijf en we konden het haast niet geloven. We stonden gewoon in het verblijf van de giraffen, hoe gaaf! De mensen stonden achter de hekken te kijken. We reden naar een steen waar we op konden staan waarop een van de giraffen naar ons toe liep. Wat zijn ze groot zo dichtbij!! Niet normaal. We gaven ze wortels, maakte wat foto's en gingen naar het volgende verblijf. Een of andere vogel. Deze vogel moest je op een bepaalde manier groeten. We moesten al lachen bij het idee en deden het dus maar gewoon. De vogel reageerde erop en maakte een klapperend geluid met zijn bek. Wat grappig! Daarna nog naar de chimpansees, olifanten, leeuwen, luipaard, neushoorns en naar de cheeta's. De cheeta's lagen lekker relaxed in het verblijf. De gids herinnerde ons er nog aan dat het papier wat we hadden moeten tekenen in het begin was bedoelt voor de cheeta's. We gingen op een soort eigen risico het verblijf in. Na even nadenken over eventuele gevolgen zijn we toch maar het verblijf ingestapt. De gids vertelde ons dat we een voor een bij hem moesten komen en dat we ze dan voorzichtig konden aanraken/aaien. Esmee ging als eerste... daar stond ik dan, aan de andere kant van het slootje waar hun stonden, in een cheeta verblijf... maar goed, alles is goed gegaan en het was echt super gaaf! Dit heb ik altijd al willen doen en dat is nu eindelijk gelukt! Na de dierentuin zijn we naar de botanische tuin gegaan. We hadden gelezen/gehoord dat de film Tarzan in deze tuin opgenomen was. We waren dus erg benieuwd en gingen er naar toe. Wauw. Dit was echt ongelofelijk. Allemaal verschillende palmbomen, lianen, andere gekke bomen, 1000 apen en dat allemaal aan lake Victoria. Echt super mooi. Na een nogal langdradige rondleiding door onze "enthousiaste" gids zijn we nog wat gaan eten en hebben we nog wat winkeltjes bezocht in de stad. De dag ging snel om dus zijn we weer in de matatu gestapt naar kampala en vanuit daar met de boda naar Namugongo!

Maandag ochtend naar Nafasi. Lekker even wandelen met de 2 oudste, even spelen met de andere, eten geven, fles geven, luiers verschonen etc. Florence (een van de aunties) zou vanmiddag langs komen om te praten over een eventuele terugplaatsing van een van onze oudste kindjes. Het gaat om een meisje wat al te lang bij Nafasi zit. Door erge familie omstandigheden en door gebrek aan geld en voedsel was het kindje niet goed op haar plek waar ze was geboren. Ze is al jong naar Nafasi gegaan en daar opgeknapt. Ze is vorig jaar terug geplaatst bij de moeder. De moeder vond het kind niet meer leuk zoals ze was waardoor ze het kind zo erg mishandeld heeft waarop het kind erg getraumatiseerd terug gebracht is door andere familie. Nu na een jaar is ze weer opnieuw aan de beurt om terug geplaatst te worden. We wisten dat we met haar binnenkort een keer een flinke rit gingen maken naar haar familie. Dat zou 7 uur rijden zijn. Jackie (de manager van Nafasi) vroeg of we ons even wilden melden in haar kantoortje. Esmee en ik kwamen daar binnen en toen kregen we te horen dat het meisje dinsdags terug geplaatst zou worden. Dat hadden we niet verwacht. Alles ging ineens erg snel. We kregen ook te horen dat er een baby van 3 weken oud in het gebied was. De moeder van de baby was na de bevalling overleden. Ze was zwanger van een tweeling maar omdat er in dat gebied geen ziekenhuis met scans of iets was wisten ze dat niet. Ze beviel van haar eerste kindje en daarna zijn de dokters gegaan. De moeder had erg buikpijn en is bevallen van haar 2e kindje maar helaas was dit kindje al overleden in de buik doordat niemand wist dat er nog een was. Daarna is ze overleden. Het baby'tje waar we dus naar gingen kijken had geen moeder meer, vader was niet in beeld en familie had geen geld en eten voor het baby'tje. Hoe graag ze het ook wilden. Het babytje heeft dus deze afgelopen 3 weken alleen op water en suiker geleefd vertelde ze ons. We wisten niet wat we konden verwachten want veel kon het natuurlijk niet zijn... het zou een lange dag worden waarop ze ons voorstelden om te verblijven in die stad.

Ik ga een ander blog schrijven over deze dagen want daar hebben we echt heel veel meegemaakt. Dit blog was al lang genoeg want er is weer een hoop gebeurt.... het volgende blog zal dus snel weer komen!

Doeeeg x

kees

Weer heftig verhaal Juliet en skon dat jullie het daar goed kunnen vinden met elkaar. Geniet er nog van. Wacht met spanning af op de volgende blog. Gr. Kees.

u planlægger at br

På trods af hvor let spillet ser ud, den første canada goose jakke dame gang du prøver billige vans bowling, kan du asics billige nike onitsuka tiger air max oakley udsalg ikke gøre det meget godt, da det er canada goose jakke lidt sværere end det ser ud. Konceptet af ecco vandresko spillet er forholdsvis simpelt: send en bold ned ad en bane, og jo nike free run 2 dame canada goose udsalg billige birkenstock flere pins det birkenstock tilbud ecco sko oakley briller banker over jo bedre bliver din score. Du får ecco sandaler to forsøg på at slå hver stifter over. Enhver skal kunne prøve bowling. De fleste nye spillere kender instinktivt hvad de skal gøre, når de spiller for første oakley solbriller gang. salomon støvler vans sko canada goose tilbud Men hvad oakley goggles de fleste vans slip on spillere tager lidt tid at mestre er de teknikker der er nødvendige for at gøre en god score til en god score.

Forvent at tage noter - du vurderer vans sko tilbud hvad du hører og tager oplysningerne til at fordøje på et senere tidspunkt. canada oakley skibriller goose jakke herre Skridser dog ikke rasende - folk vil sandsynligvis afskedige dig som minut-taker, især hvis du er kvinde.

For canada goose jakke mænd det billige oakley første er der et praktisk aspekt. En 5 tommer hæl er omkring 16% kortere end dens 6 tommer modstykke. Det betyder, at bunden af ??din fod er 1/6 tættere på jorden! At gå i høje hæle er ikke let. Den salomon vandrestøvler 5 tommer hæl kan gøre forskellen mellem at gå grasiøst vans udsalg eller tage et spil.

Uanset årsagen er kvinder skofreaks. Kortere hæle er til trøst, asics nike vans old skool canada goose danmark free 5.0 billige ecco sko dame sort canada men høje hæle er beregnet til at blive beundret. ecco udsalg Så nike free dame nike air max dame hvordan salomon sko udsalg vælger du en hælhøjde? En nylig undersøgelse viste, at blandt kvinder, der nike free tilbud havde høje hæle, valgte de fleste en 5 tommer hæl. Hvorfor?

Overgangssæt er logistik af dit håndklæde, sko, skjorte, hjelm, briller, vand osv. nike free 5.0 tilbud Indtil du løber ud af vandet i panik for at komme på cyklen og birkenstock sko faktisk nike free 5.0 dame bruge din overgangsopsætning, vil du bare salomon sko ikke vide det. Du vil naturligvis asics shoes,asics gt 2000 have skoene på toppen af ??din birkenstock udsalg bunke, efterfulgt af din skjorte, efterfulgt af din hjelm, og derefter dine briller - men alle finder nike free run 2 forskellige ting nyttige. For eksempel, hvis du bruger et vådevandstykke og finder dig selv på jorden og tager birkenstock dk af din våbenkjole, kan du få dine sko til at nås i slutningen af ??håndklædet, ikke i nærheden af ??cyklen. Tage til efterretning.

Mange mennesker med birkenstock sandaler udsalg nike air max udsalg acne gør faktisk fejlen ved at vaske deres ansigt for meget. For de fleste mennesker, skal du bare vaske deres ansigt med mild og naturlig sæbe (i modsætning til konventionelle almindelige sæber fyldt med kemikalier) ikke mere end to gange om dagen, hjælpe med at bekæmpe pletterne.

Tag derefter alle tøj på stangen ud. Når du sætter dem tilbage, organisere dem salomon com efter type som alle skjorter sammen, bukser, dressy tøj, sports tøj mv.http://www.teleporthq.com

Jeg kan hele tiden tale om hvilke nike air max 95 mærker at vælge, men virkelig hvad det kommer til, er du. Næste gang du er på markedet for et par støvler eller sko, skal du lave nogle undersøgelser og overveje dine muligheder. Hvis du planlægger at bruge meget tid i dit nye fodtøj, vil du gerne garantere at de vil være noget du kan bære i længere tid. Ingredienserne til en nike air max 97 frygtelig dag på jobbet kan være ømme og smertefulde fødder. Dette kan undgås, hvis du lytter til dine jævnaldrende, du gør nogle undersøgelser af, hvad støvlerne køber, og du prøver dem på, så du ved, om de passer.

r ikke let. Den sa

Uanset årsagen er kvinder skofreaks. Kortere hæle er til trøst, asics nike vans old skoolcanada goose danmark free 5.0 billige ecco sko dame sort canada men høje hæle er beregnet til at blive beundret. ecco udsalg Så nike free dame nike air max dame hvordan salomon sko udsalg vælger du en hælhøjde? En nylig undersøgelse viste, at blandt kvinder, der nike free tilbud havde høje hæle, valgte de fleste en 5 tommer hæl. Hvorfor?

nningens offici

Alle, der [url=http://www.runfree5dk.com/]nike free run 2 dame[/url] ser Nike Air [url=http://www.vansdkoudsalg.com/]billige vans[/url] [url=http://www.vansdkoudsalg.com/]vans old skool[/url] [url=http://www.cgjakkedanmark.com/]canada [url=http://www.eccoskodk.com/]ecco vandresko[/url] [url=http://www.solbrillerindk.com/]billige oakley[/url] goose jakke[/url] [url=http://www.eccoskodk.com/]ecco sandaler[/url] Max 90 VT, kan ikke hjælpe [url=http://www.solbrillerindk.com/]oakley skibriller[/url] [url=http://www.cgjakkedanmark.com/]canada goose danmark[/url] [url=http://www.birkenskodk.com/]birkenstock tilbud[/url] med at sige, at [url=http://www.birkenskodk.com/]birkenstock sandaler [url=http://www.vansdkoudsalg.com/]vans sko tilbud[/url] udsalg[/url] [url=http://www.runfree5dk.com/]nike free run 2[/url] [url=http://www.cgjakkedanmark.com/]canada goose jakke herre[/url] [url=http://www.solbrillerindk.com/]oakley udsalg[/url] jeg ville ønske, at jeg havde sko på den måde. Disse sko er meget seje. Bare fra billederne tiltrækkes mange mennesker, [url=http://www.eccoskodk.com/]ecco udsalg[/url] [url=http://www.skoudsalgdk.com/]salomon støvler[/url] nu giver jeg dig flere introduktioner [url=http://www.birkenskodk.com/]birkenstock dk[/url] [url=http://www.vansdkoudsalg.com/]vans sko[/url] [url=http://www.runfree5dk.com/]nike free 5.0 tilbud[/url] [url=http://www.airmaxudsalg.com/]nike air max 95[/url] af skoene.

Lake District er en smuk region i det nordlige engelske [url=http://www.cgjakkedanmark.com/]canada goose jakke mænd[/url] amt Cumbria, der grænser op til Skotland. Det er et stille, malerisk tilbagetog for turister, [url=http://www.birkenskodk.com/]billige birkenstock[/url] [url=http://www.runfree5dk.com/]nike free 5.0 dame sort[/url] [url=http://www.vansdkoudsalg.com/]vans udsalg[/url] [url=http://www.solbrillerindk.com/]oakley briller[/url] der ønsker at slappe af på baggrund af nogle af de smukkeste søer og bjerge i landet. Nogle af Englands mest berømte [url=http://www.eccoskodk.com/]billige ecco sko[/url] [url=http://www.vansdkoudsalg.com/]vans slip on[/url] søer ligger i Lake District, som den største engelske [url=http://www.solbrillerindk.com/]oakley goggles[/url] sø, Lake Windermere. Det er 10,5 miles langt og ca. 1 [url=http://www.cgjakkedanmark.com/]canada goose tilbud[/url] km bredt. [url=http://www.runningsneakersdk.com/]onitsuka tiger[/url] [url=http://www.airmaxudsalg.com/]billige nike air max[/url] Der er en regelmæssig [url=http://www.cgjakkedanmark.com/]canada goose jakke dame[/url] [url=http://www.solbrillerindk.com/]oakley solbriller[/url] færgeforbindelse, der løber over Lake Windermere. Besøgende kan leje enten motor- eller rækkebåde til at besøge Lake Windermere i deres egen tid, hvis de foretrækker det.

Det overordnede mål med Dream Walk er at søge dine minder for at genoprette, styrke eller realisere dine karriere drømme og individuelle lidenskaber. Dream Walk er et værktøj, [url=http://www.airmaxudsalg.com/]nike air max dame[/url] du kan implementere for at [url=http://www.eccoskodk.com/]ecco sko[/url] udforske dine muligheder. Under hver tur er målet at få indsigt eller perspektiv for din [url=http://www.skoudsalgdk.com/]salomon sko[/url] fremtidige karriere.

Den første ting, du vil gerne gøre for at give dine [url=http://www.runfree5dk.com/]nike free dame[/url] trægulve en [url=http://www.cgjakkedanmark.com/]canada goose udsalg[/url] [url=http://www.airmaxudsalg.com/]nike air max 97[/url] grundig rengøring, er [url=http://www.runningsneakersdk.com/]asics canada[/url] tydeligt, at de er rolige. Hvis du har et par sko eller endda en lille bogreol, vil du måske flytte den ud [url=http://www.birkenskodk.com/]birkenstock sko[/url] [url=http://www.runfree5dk.com/]nike free 5.0 dame[/url] [url=http://www.runfree5dk.com/]nike free tilbud[/url] til siden, så gulvet [url=http://www.runningsneakersdk.com/]asics shoes,asics gt 2000[/url] kan rengøres korrekt. Når du har ryddet området, vil du begynde at opsamle støv eller snavs, der ligger på gulvet med en kost og en støvpande. Sørg for [url=http://www.skoudsalgdk.com/]salomon vandrestøvler[/url] at gå over området et par gange og sørg for at være ekstra opmærksom [url=http://www.birkenskodk.com/]birkenstock udsalg[/url] på hjørnerne af værelserne. Det sted, hvor snavs opbygger oftest er i hjørnerne. Hvis du ikke får dette område rent, så vil de fortsætte med at blive værre over tid.

Buckingham Palace er en anden af ??dronningens officielle boliger, der ligger i London, som ligger i det sydlige England. Det er blevet brugt af britiske monarker siden 1837, da dronning Victoria steg [url=http://www.runningsneakersdk.com/]asics[/url] op ad den britiske trone, og det har i alt 775 værelser. Slottet er beboet af dronningen og hendes mand [url=http://www.skoudsalgdk.com/]salomon com[/url] prins philip, hertugen af ??Edinburgh, men det er stadig en lokal attraktion, som mange turister må besøge hvert år, [url=http://www.skoudsalgdk.com/]salomon sko udsalg[/url] når den kongelige familie ikke er i bopæl.

Nå, det har mange designs til dig eller din datter. Opbevaringssenge [url=http://www.airmaxudsalg.com/]nike air max udsalg[/url] er meget rigtige for dig, når du er en velorganiseret person. Du vil have en gratis container eller et område til dine ting; Du kan godt rette dem ordentligt og lægge det på lageret eller bare skufferne under din seng eller ved siden af ??det.

Uanset hvad du forsøger at bekæmpe eller forhindre din acne, kan du ikke se forbedring med det samme, men hænge derinde. Det er ligesom de teenageår, forbedring tager tid.[url=http://www.teleporthq.com]http://www.teleporthq.com[/url]
[url=http://www.tomstaiwan.info]http://www.tomstaiwan.info[/url]
[url=http://www.timberlandblackshoes.us]http://www.timberlandblackshoes.us[/url]
[url=http://www.tiffanytw.info]http://www.tiffanytw.info[/url]
[url=http://www.tomstaiwanstore.info]http://www.tomstaiwanstore.info[/url]
[url=http://www.vansshoessale.us]http://www.vansshoessale.us[/url]
[url=http://www.salomontw.info]http://www.salomontw.info[/url]
[url=http://www.mktw.info]http://www.mktw.info[/url]
[url=http://www.onitsukatigerindia.info]http://www.onitsukatigerindia.info[/url]
[url=http://www.tomsredshoes.us]http://www.tomsredshoes.us[/url]
[url=http://www.uggtw.info]http://www.uggtw.info[/url]